Continental werkt aan nieuwe sensoren die langs de binnenkant van het loopvlak van de band worden gekleefd. Tot vandaag zitten de druksensoren rechtstreeks op het ventiel. Het voordeel van dit systeem is dat de units kunnen worden hergebruikt wanneer een band wordt gewisseld. Nadeel is dat ze erg kwetsbaar zijn bij de montage. Bovendien moeten ze telkens van nieuwe afdichtingen worden voorzien wanneer een band wordt gewisseld. Via diagnosetoestellen kan men de bandendruk controleren en men kan ook nakijken of de ingebouwde batterij van de sensor nog voldoende krachtig is. De levensverwachting van een dergelijke sensor bedraagt een kleine 100.000 km. Bandenspanning is erg belangrijk omdat het in grote mate het weggedrag van de wagen beïnvloedt. Bovendien zorgt een te lage bandspanning voor meerverbruik en extra CO2-emissie.(Belga)

Continental werkt aan nieuwe sensoren die langs de binnenkant van het loopvlak van de band worden gekleefd. Tot vandaag zitten de druksensoren rechtstreeks op het ventiel. Het voordeel van dit systeem is dat de units kunnen worden hergebruikt wanneer een band wordt gewisseld. Nadeel is dat ze erg kwetsbaar zijn bij de montage. Bovendien moeten ze telkens van nieuwe afdichtingen worden voorzien wanneer een band wordt gewisseld. Via diagnosetoestellen kan men de bandendruk controleren en men kan ook nakijken of de ingebouwde batterij van de sensor nog voldoende krachtig is. De levensverwachting van een dergelijke sensor bedraagt een kleine 100.000 km. Bandenspanning is erg belangrijk omdat het in grote mate het weggedrag van de wagen beïnvloedt. Bovendien zorgt een te lage bandspanning voor meerverbruik en extra CO2-emissie.(Belga)