De Franse constructeur kiest voor vloeiende lijnen en sobere vormen, men zou haast denken dat het om Duits design gaat. De uitgesproken brede C-stijl achteraan en de ruim bemeten radiatorroosters maken duidelijk dat het om een Peugeot gaat. De ingenieurs letten op elke gram want de nieuweling zet 140 kg minder op de weegschaal dan zijn voorganger en dat vertaalt zich in fraaie CO2-cijfers. De meest zuinige versie zou volgens Peugeot onder de kaap van de 85 gram per km duiken. Hij meet 4,25 meter, is 1,46 m hoog en biedt een ronduit riante koffer van 470 liter. Voor de verlichting laat men energiezuinige ledtechnologie aanrukken. Net als bij de compactere 208 komt er een groot aanraakscherm centraal op de middenconsole waarop je navigatie en infotainment kan bedienen. De productierijpe versie zal op het Salon van Frankfurt debuteren (10 september 2013) en de wagen komt al in de herfst van volgend jaar op de markt. (Belga)

De Franse constructeur kiest voor vloeiende lijnen en sobere vormen, men zou haast denken dat het om Duits design gaat. De uitgesproken brede C-stijl achteraan en de ruim bemeten radiatorroosters maken duidelijk dat het om een Peugeot gaat. De ingenieurs letten op elke gram want de nieuweling zet 140 kg minder op de weegschaal dan zijn voorganger en dat vertaalt zich in fraaie CO2-cijfers. De meest zuinige versie zou volgens Peugeot onder de kaap van de 85 gram per km duiken. Hij meet 4,25 meter, is 1,46 m hoog en biedt een ronduit riante koffer van 470 liter. Voor de verlichting laat men energiezuinige ledtechnologie aanrukken. Net als bij de compactere 208 komt er een groot aanraakscherm centraal op de middenconsole waarop je navigatie en infotainment kan bedienen. De productierijpe versie zal op het Salon van Frankfurt debuteren (10 september 2013) en de wagen komt al in de herfst van volgend jaar op de markt. (Belga)