De nieuwe Cupra Ateca is een wolf in schapenvacht

20/11/18 om 09:46 - Bijgewerkt om 09:46

Een nieuw automerk in de markt zetten, het gebeurt niet elke dag. Begin van dit jaar kondigde Seat de lancering aan van Cupra, officieel is dat onafhankelijk van het Spaanse moedermerk maar in de praktijk moet het bijdragen aan het jong en sportief imago van Seat dat binnen de Volkswagen Group de rol vervult van ambassadeur naar de jonge klant van morgen.

De geschiedenis van Seat gaat terug tot het najaar van 1953. In het havengebied van Barcelona rolt de eerste Seat 1400 van de band, het Spaanse automerk bestaat dan drie jaar. Het initiatief ging uit van dictator Francisco Franco en enkele bevriende bankiers en industriëlen die er alle belang bij hadden op een goed blaadje te staan bij El Caudillio.Die had het er moeilijk mee dat een grote natie als Spanje geen eigen automerk bezat.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners