Gedurende het eerste jaar dat de Roemeense Renault-dochter in België auto's verkocht, werden er amper 690 exemplaren verkocht. Het eerste model dat Dacia op de markt bracht was de berlineversie van de Logan. De verkoop zou pas echt op gang komen met de lancering van de compacte Sandero in 2008 en om die reden kon Dacia zelfs in crisisjaar 2009 blijven groeien.

Met de lancering van het compacte SUV-model, de Duster, kwam een en ander in een stroomversnelling. Compacte SUV's waren op dat ogenblik voor constructeurs de kip met de gouden eieren en het design deed allerminst een budgetmerk vermoeden. Ook de afwerking binnenin ging er op vooruit. In 2015 stond Dacia als constructeur op de 14de plaats van de personenwagenmarkt met een marktaandeel van 3,21 %, goed voor 16.105 voertuigen. De 100.000ste Dacia in België was een Sandero Stepway die aan een klant in het Limburgse Zolder werd geleverd.(Belga)

Gedurende het eerste jaar dat de Roemeense Renault-dochter in België auto's verkocht, werden er amper 690 exemplaren verkocht. Het eerste model dat Dacia op de markt bracht was de berlineversie van de Logan. De verkoop zou pas echt op gang komen met de lancering van de compacte Sandero in 2008 en om die reden kon Dacia zelfs in crisisjaar 2009 blijven groeien. Met de lancering van het compacte SUV-model, de Duster, kwam een en ander in een stroomversnelling. Compacte SUV's waren op dat ogenblik voor constructeurs de kip met de gouden eieren en het design deed allerminst een budgetmerk vermoeden. Ook de afwerking binnenin ging er op vooruit. In 2015 stond Dacia als constructeur op de 14de plaats van de personenwagenmarkt met een marktaandeel van 3,21 %, goed voor 16.105 voertuigen. De 100.000ste Dacia in België was een Sandero Stepway die aan een klant in het Limburgse Zolder werd geleverd.(Belga)