Het is al de 24ste keer dat een Corvette het peleton Indycar-bolides in toom houdt tijdens de befaamde 500 mijlsrace op het ovaalcircuit in Indianapolis. Dit jaar is de eer weggelegd voor de nieuwe C7 Stingray die zopas werd gelanceerd. Op 26 mei staat er zo'n exemplaar klaar op de 'brickyard' om de 'fastest race on earth' op gang te trekken en later eventueel tussen te komen als de gemoederen van de piloten verhit raken en de brokstukken in het rond vliegen. Deze standaard Stingray krijgt een decoratie op de 'Laguna Blue Tintcoat' lak, signalisatielichten, extra veiligheidsvoorzieningen en het Z52 Performance package, met onder meer een elektronisch sperdifferentieel, een dry-sump smering en een aeropakket, dat de stabiliteit bij hoge snelheid verzekert. Dat laatste zal nodig zijn, want de Indycars draaien rondjes tegen meer dan 300 km/u, zodat een drafje achter de pacecar nog steeds bij ruim 200 km/u gebeurt.(Belga)

Het is al de 24ste keer dat een Corvette het peleton Indycar-bolides in toom houdt tijdens de befaamde 500 mijlsrace op het ovaalcircuit in Indianapolis. Dit jaar is de eer weggelegd voor de nieuwe C7 Stingray die zopas werd gelanceerd. Op 26 mei staat er zo'n exemplaar klaar op de 'brickyard' om de 'fastest race on earth' op gang te trekken en later eventueel tussen te komen als de gemoederen van de piloten verhit raken en de brokstukken in het rond vliegen. Deze standaard Stingray krijgt een decoratie op de 'Laguna Blue Tintcoat' lak, signalisatielichten, extra veiligheidsvoorzieningen en het Z52 Performance package, met onder meer een elektronisch sperdifferentieel, een dry-sump smering en een aeropakket, dat de stabiliteit bij hoge snelheid verzekert. Dat laatste zal nodig zijn, want de Indycars draaien rondjes tegen meer dan 300 km/u, zodat een drafje achter de pacecar nog steeds bij ruim 200 km/u gebeurt.(Belga)