De Camaro ZL1 werd zopas voorgesteld op het Salon van New York en de Amerikanen mogen er heel trots op zijn! Deze ultieme, sportieve versie wil ook op een circuit schitteren en daarom doet de Camaro ZL1 enkel beroep op de beste technologie.

Naar goede Amerikaanse gewoonte wil deze wagen er ook een snelle sprint uitpersen. Daarom werd de Chevrolet V8 6.2 liter goed voor 640 pk op de vooras geplaatst, die aan een manuele zesbak of een 10-trapsautomaat wordt gekoppeld. Deze immense power vindt zijn weg via een sperdifferentieel naar de 20" grote achterwielen, die getooid zijn met 305 mm brede GoodYear Eagle F1 rubbers.

Voldoende remkracht wordt dan weer verzekerd door 390 mm grote remschijven met zeszuigerremklauwen van Brembo vooraan. De verfijnde stroomlijn zorgt ook voor een optimale stabiliteit bij hoge snelheden. En wie optimaal van het heerlijke motorgeluid wil genieten, kiest natuurlijk best voor de frivole cabriolet.(Belga)

De Camaro ZL1 werd zopas voorgesteld op het Salon van New York en de Amerikanen mogen er heel trots op zijn! Deze ultieme, sportieve versie wil ook op een circuit schitteren en daarom doet de Camaro ZL1 enkel beroep op de beste technologie. Naar goede Amerikaanse gewoonte wil deze wagen er ook een snelle sprint uitpersen. Daarom werd de Chevrolet V8 6.2 liter goed voor 640 pk op de vooras geplaatst, die aan een manuele zesbak of een 10-trapsautomaat wordt gekoppeld. Deze immense power vindt zijn weg via een sperdifferentieel naar de 20" grote achterwielen, die getooid zijn met 305 mm brede GoodYear Eagle F1 rubbers. Voldoende remkracht wordt dan weer verzekerd door 390 mm grote remschijven met zeszuigerremklauwen van Brembo vooraan. De verfijnde stroomlijn zorgt ook voor een optimale stabiliteit bij hoge snelheden. En wie optimaal van het heerlijke motorgeluid wil genieten, kiest natuurlijk best voor de frivole cabriolet.(Belga)