In de Franse fabriek van Poissy en die van Trnava (Slowakije) werden ruim 300.000 exemplaren gebouwd. Brazilië is een strategische markt voor het merk met de leeuw. In de productiesite van Porto Real (Rio de Janeiro) werd niet minder dan 305 miljoen euro geïnvesteerd. Opdat de wagen ook op de plaatselijke markt in de smaak zou vallen, werd een en ander (ook het design) aangepast door een Braziliaans R&D-team. Zo is de Braziliaanse 208 voorzien van een Flex-fuel-motor die zowel op benzine als op alcohol rijdt. De motor wordt overigens door PSA Peugeot Citroen in Brazilië vervaardigd. Er worden drie varianten voorzien; de "Active" en de "Allure" krijgen een 1.5 motor, de "Griffe" komt met een 1.6. (Belga)

In de Franse fabriek van Poissy en die van Trnava (Slowakije) werden ruim 300.000 exemplaren gebouwd. Brazilië is een strategische markt voor het merk met de leeuw. In de productiesite van Porto Real (Rio de Janeiro) werd niet minder dan 305 miljoen euro geïnvesteerd. Opdat de wagen ook op de plaatselijke markt in de smaak zou vallen, werd een en ander (ook het design) aangepast door een Braziliaans R&D-team. Zo is de Braziliaanse 208 voorzien van een Flex-fuel-motor die zowel op benzine als op alcohol rijdt. De motor wordt overigens door PSA Peugeot Citroen in Brazilië vervaardigd. Er worden drie varianten voorzien; de "Active" en de "Allure" krijgen een 1.5 motor, de "Griffe" komt met een 1.6. (Belga)