Op de beelden zijn testwagens te zien die op de proef werden gesteld tijdens testritten in Zuid-Frankrijk. De camouflage verhult het lijnenspel van de nieuwe hatchback nog een beetje. Maar het belangrijkste nieuws schuilt toch onder het hertekende koetswerk. De derde generatie van de BMW 1 Reeks schakelt namelijk over van achter- naar voorwielaandrijving.

"Heiligschennis!," zullen de liefhebbers van het zo geroemde dynamische rijgedrag van de wagens uit Beieren uitroepen. Maar volgens de BMW-technici hoeven zij zich geen zorgen te maken. Zij maken zich sterk dat de nieuwe, voorwielaangedreven 1 Reeks niets van zijn rijdynamiek en rijplezier zal moeten inboeten. Integendeel, de nieuwe wagen zal een nog beter rijgedrag kunnen voorleggen. Dit werd onder meer mogelijk dankzij de zogenaamde ARB-techniek, die het tractiecontrolesysteem linkt aan zowel het motormanagementsysteem als de Dynamic Stability Control (DSC), waardoor het volgens BMW tien keer reageert op rijsituaties waarbij ingegrepen moet worden.

Ook onder de motorkap valt interessant nieuws te rapen met de 306 pk sterke 2.0 liter viercilinder die de topversie M135i xDrive zal aandrijven. Tenslotte gaf BMW nog enkele specificaties vrij over het interieur dat iets meer ruimte zal bieden vergeleken met de voorganger. Zo krijgen de achterpassagiers 1,9 cm extra hoofdruimte en 3,3 centimeter meer beenruimte. En de koffer groeit met 20 liter tot een volume van 380 liter. Meer nieuws volgt weldra.(Belga)

Voor meer relevante informatie, zie ook Tweedehands BMW 1-reeks te koop

Op de beelden zijn testwagens te zien die op de proef werden gesteld tijdens testritten in Zuid-Frankrijk. De camouflage verhult het lijnenspel van de nieuwe hatchback nog een beetje. Maar het belangrijkste nieuws schuilt toch onder het hertekende koetswerk. De derde generatie van de BMW 1 Reeks schakelt namelijk over van achter- naar voorwielaandrijving."Heiligschennis!," zullen de liefhebbers van het zo geroemde dynamische rijgedrag van de wagens uit Beieren uitroepen. Maar volgens de BMW-technici hoeven zij zich geen zorgen te maken. Zij maken zich sterk dat de nieuwe, voorwielaangedreven 1 Reeks niets van zijn rijdynamiek en rijplezier zal moeten inboeten. Integendeel, de nieuwe wagen zal een nog beter rijgedrag kunnen voorleggen. Dit werd onder meer mogelijk dankzij de zogenaamde ARB-techniek, die het tractiecontrolesysteem linkt aan zowel het motormanagementsysteem als de Dynamic Stability Control (DSC), waardoor het volgens BMW tien keer reageert op rijsituaties waarbij ingegrepen moet worden.Ook onder de motorkap valt interessant nieuws te rapen met de 306 pk sterke 2.0 liter viercilinder die de topversie M135i xDrive zal aandrijven. Tenslotte gaf BMW nog enkele specificaties vrij over het interieur dat iets meer ruimte zal bieden vergeleken met de voorganger. Zo krijgen de achterpassagiers 1,9 cm extra hoofdruimte en 3,3 centimeter meer beenruimte. En de koffer groeit met 20 liter tot een volume van 380 liter. Meer nieuws volgt weldra.(Belga)Voor meer relevante informatie, zie ook Tweedehands BMW 1-reeks te koop