Door de jaren heen wordt het klantenbestand groter en start men ook met de ontwikkeling van wagens voor straatgebruik. Vanaf 1974 zien we de 530, de 533i en de 535i. Pas in 1978 heeft BMW Motorsport plannen om een eigen wagen ontwikkelen. Omdat ze die ook voor de weg willen homologeren, moeten er minstens 400 exemplaren van worden gebouwd. De eerste in de rij zou de M1 worden en de letter "M" wordt voor het eerst gebruikt. Binnen de kortste keren zou de M535i volgen en vanaf 1980 ziet de legendarische M3 het levenslicht. Die krijgt aanvankelijk een viercilinder en groeit door de jaren heen tot een zescilinder en zelfs een V8 in 2009. De M5 krijgt net als de M6 een V10 motor. M-adepten stellen dat de M3 CSl het ultieme M-product is. Het commerciële succes blijft niet achter want in 2008 staat de teller op 300.000 gebouwde voertuigen. Sinds kort bestaat er ook een M-versie van de X5 en de X6 en voor het eerst komt er ook een diesel, de M550d. (MVL)

Door de jaren heen wordt het klantenbestand groter en start men ook met de ontwikkeling van wagens voor straatgebruik. Vanaf 1974 zien we de 530, de 533i en de 535i. Pas in 1978 heeft BMW Motorsport plannen om een eigen wagen ontwikkelen. Omdat ze die ook voor de weg willen homologeren, moeten er minstens 400 exemplaren van worden gebouwd. De eerste in de rij zou de M1 worden en de letter "M" wordt voor het eerst gebruikt. Binnen de kortste keren zou de M535i volgen en vanaf 1980 ziet de legendarische M3 het levenslicht. Die krijgt aanvankelijk een viercilinder en groeit door de jaren heen tot een zescilinder en zelfs een V8 in 2009. De M5 krijgt net als de M6 een V10 motor. M-adepten stellen dat de M3 CSl het ultieme M-product is. Het commerciële succes blijft niet achter want in 2008 staat de teller op 300.000 gebouwde voertuigen. Sinds kort bestaat er ook een M-versie van de X5 en de X6 en voor het eerst komt er ook een diesel, de M550d. (MVL)