Deze driedeurs is een verdere evolutie van de eerdere getoonde wagen met vijf deuren en geeft aan dat BMW het ernstig meent met de ontwikkeling van elektrische voertuigen. In het huidige gamma zitten al verscheidene hybride modellen, maar heel snel zouden ook plug-in hybrides en de eerste volledig elektrisch aangedreven BMW's op de markt komen. Deze i3 is de voorloper van een hippe, compacte en polyvalente elektrische gezinswagen met een lengte van 3,96 m, een breedte van 1,77 m en een hoogte van 1,56 m. De passagierscel is vervaardigd uit CFRP-kunststof die tegelijk licht en stevig is. Voor de aandrijving zorgt een elektromotor van 170 pk en 250 Nm en de lithium-ion-batterijen laten een rit van 160 km toe, wat ruim voldoende is voor gebruik in de periferie. Het moderne design van het koetswerk werd ook doorgetrokken in het interieur, waar de communicatie verloopt via een breed scherm dat alle nodige informatie bundelt over de toestand van de elektrische aandrijving en alle andere noodzakelijke boordfuncties.(EDITOR : DLA)

Deze driedeurs is een verdere evolutie van de eerdere getoonde wagen met vijf deuren en geeft aan dat BMW het ernstig meent met de ontwikkeling van elektrische voertuigen. In het huidige gamma zitten al verscheidene hybride modellen, maar heel snel zouden ook plug-in hybrides en de eerste volledig elektrisch aangedreven BMW's op de markt komen. Deze i3 is de voorloper van een hippe, compacte en polyvalente elektrische gezinswagen met een lengte van 3,96 m, een breedte van 1,77 m en een hoogte van 1,56 m. De passagierscel is vervaardigd uit CFRP-kunststof die tegelijk licht en stevig is. Voor de aandrijving zorgt een elektromotor van 170 pk en 250 Nm en de lithium-ion-batterijen laten een rit van 160 km toe, wat ruim voldoende is voor gebruik in de periferie. Het moderne design van het koetswerk werd ook doorgetrokken in het interieur, waar de communicatie verloopt via een breed scherm dat alle nodige informatie bundelt over de toestand van de elektrische aandrijving en alle andere noodzakelijke boordfuncties.(EDITOR : DLA)