Net zoals Toyota met Lexus hoopt Hyundai met Genesis de hegemonie van de Duitse merken in het luxesegment te doorbreken. Onder leiding van de Belgische ontwerper Luc Donkerwolke (o.a. ex-Audi, Lamborghini en Bentley), die sinds kort deel uitmaakt van het designerteam van de Zuid-Koreaanse autobouwer, wil Genesis tegen 2020 zes premiumwagens ontwikkelen, met een benaming die telkens begint met de letter G gevolgd door een nummer.

Genesis, Kevin Van der Auwera
Genesis © Kevin Van der Auwera

De G90 bijt de spits af. Zowel langs buiten (5,20 meter lang, 1,91 m breed en 1,49 m hoog) als binnenin zijn de afmetingen vorstelijk. Een leuke feature voor de bestuurder is de automatische instelling van de bestuurdersstoel. Via sensoren wordt het lichaam van de bestuurder opgemeten en vervolgens zal de stoel en het stuur automatisch worden ingesteld zodat hij of zij perfect zit en makkelijk bij de pedalen kan.

Elke G90 wordt overigens uitgerust met een achttrapsautomaat. Er is keuze uit drie benzinemotoren: een 3.8 V6 GDI (315 pk), een 3.3 V6 T-GDI (370 pk) en een 5.0 V8 (425 pk). De G90 is optioneel ook leverbaar met vierwielaandrijving. Er is een Genesis vanaf 64.999 euro. (Belga/KVDA)

Net zoals Toyota met Lexus hoopt Hyundai met Genesis de hegemonie van de Duitse merken in het luxesegment te doorbreken. Onder leiding van de Belgische ontwerper Luc Donkerwolke (o.a. ex-Audi, Lamborghini en Bentley), die sinds kort deel uitmaakt van het designerteam van de Zuid-Koreaanse autobouwer, wil Genesis tegen 2020 zes premiumwagens ontwikkelen, met een benaming die telkens begint met de letter G gevolgd door een nummer.De G90 bijt de spits af. Zowel langs buiten (5,20 meter lang, 1,91 m breed en 1,49 m hoog) als binnenin zijn de afmetingen vorstelijk. Een leuke feature voor de bestuurder is de automatische instelling van de bestuurdersstoel. Via sensoren wordt het lichaam van de bestuurder opgemeten en vervolgens zal de stoel en het stuur automatisch worden ingesteld zodat hij of zij perfect zit en makkelijk bij de pedalen kan. Elke G90 wordt overigens uitgerust met een achttrapsautomaat. Er is keuze uit drie benzinemotoren: een 3.8 V6 GDI (315 pk), een 3.3 V6 T-GDI (370 pk) en een 5.0 V8 (425 pk). De G90 is optioneel ook leverbaar met vierwielaandrijving. Er is een Genesis vanaf 64.999 euro. (Belga/KVDA)