Zo gaat het tegenwoordig bij elk automerk voor de lancering van een nieuw model: eerst worden de media en het publiek maanden van te voren opgewarmd met silhouetten, details en beelden van prototypes tijdens testritten, en pas dan volgt de uiteindelijke onthulling van de wagen.

Zo ook met de nieuwe Flying Spur die pas binnen enkele maanden wordt verwacht. En dat werd tijd, want ook al dateert de huidige generatie van 2013, toch ligt de basis van dit model eigenlijk bij de Continental Flying Spur die in 2005 werd gelanceerd. De eerste beelden tonen nog slechts een vaag lijnenspel waarop enkel de typische ranke silhouet van de limousine te ontwaren is. Wellicht zal het design van de Flying Spur verder evolueren met de kenmerken en details die al opdoken op de recent gelanceerde Bentayga en Continental GT.

Even belangrijk nieuws schuilt er onder het koetswerk. De nieuwe limousine wordt immers gebouwd op het MSB-platform van de Volkswagen Groep, dat al dienst doet voor de coupé variant Continental GT en de Porsche Panamera, en daarom borg staat voor een uitstekend compromis tussen comfort en rijdynamiek. Voor de aandrijving zorgt opnieuw de W12-motor (met circa de 625 pk en 900 Nm), maar wellicht komen er nog bescheidenere krachtbronnen met acht of zes cilinders en waarom geen hybride varianten aan.(Belga)