Het salon zal ook niet meteen verdwijnen want voor constructeurs is het een belangrijke verkoopafspraak met de consument. Heel wat merken draaien in de salonperiode tot een kwart van hun jaarcijfer. De Belgische consument wacht vaak met zijn aankoop op het salon omdat hij dan goed kan vergelijken en vaak interessantere voorwaarden krijgt.

Ook verzekeraars en kredietverleners spelen hierop in. Hoewel Brussel een echt "verkoopsalon" is, worden op de stands steeds minder bestelbons getekend. De meeste merken hebben informanten rondlopen in plaats van verkopers. Geïnteresseerde klanten worden hun gegevens gevraagd en ze worden achteraf door een merkdealer gecontacteerd met een concreet voorstel. Dit is ook veel handiger omdat in de koopovereenkomst vaak ook een oude wagen moet worden overgenomen. De waardebepaling van die wagen ligt moeilijker op een salon. (Belga)

Het salon zal ook niet meteen verdwijnen want voor constructeurs is het een belangrijke verkoopafspraak met de consument. Heel wat merken draaien in de salonperiode tot een kwart van hun jaarcijfer. De Belgische consument wacht vaak met zijn aankoop op het salon omdat hij dan goed kan vergelijken en vaak interessantere voorwaarden krijgt. Ook verzekeraars en kredietverleners spelen hierop in. Hoewel Brussel een echt "verkoopsalon" is, worden op de stands steeds minder bestelbons getekend. De meeste merken hebben informanten rondlopen in plaats van verkopers. Geïnteresseerde klanten worden hun gegevens gevraagd en ze worden achteraf door een merkdealer gecontacteerd met een concreet voorstel. Dit is ook veel handiger omdat in de koopovereenkomst vaak ook een oude wagen moet worden overgenomen. De waardebepaling van die wagen ligt moeilijker op een salon. (Belga)