Toch moeten we noteren dat de markt in 2012 is gekrompen en dat (nog) dit lagere niveau gehandhaafd blijft. Er is wel sprake van een (zeer) licht herstel met 0,7 %. De bestelwagens doen het slechter want daar boert de markt nogmaals met 1,68 % achteruit. Een tendens die logisch is als je ook het aantal falingen van kleine bedrijven in acht neemt. Nog erger is het gesteld met zware bedrijfsvoertuigen die hun afzetmarkt andermaal met ongeveer 20 % zien dalen. Ook de motorfietsen blijven het slecht doen met -11,3%. Over de eerste drie trimesters van 2013 blijft Volkswagen het best verkopende merk, gevolgd door Renault en Peugeot. Citroën staat op de vierde plaats maar moet ruim 10 % prijsgeven. Opel (vijfde plaats) gaat er 8 % op achteruit. Ook Audi levert 4,65 % in, Mercedes gaat er dan weer met 18 % op vooruit. Nog opvallender is de groei van Hyundai (+28%) en Dacia (+33%). Grootste verliezers zijn Alfa-Romeo (-31%) en Lexus (-32%).(Belga)

Toch moeten we noteren dat de markt in 2012 is gekrompen en dat (nog) dit lagere niveau gehandhaafd blijft. Er is wel sprake van een (zeer) licht herstel met 0,7 %. De bestelwagens doen het slechter want daar boert de markt nogmaals met 1,68 % achteruit. Een tendens die logisch is als je ook het aantal falingen van kleine bedrijven in acht neemt. Nog erger is het gesteld met zware bedrijfsvoertuigen die hun afzetmarkt andermaal met ongeveer 20 % zien dalen. Ook de motorfietsen blijven het slecht doen met -11,3%. Over de eerste drie trimesters van 2013 blijft Volkswagen het best verkopende merk, gevolgd door Renault en Peugeot. Citroën staat op de vierde plaats maar moet ruim 10 % prijsgeven. Opel (vijfde plaats) gaat er 8 % op achteruit. Ook Audi levert 4,65 % in, Mercedes gaat er dan weer met 18 % op vooruit. Nog opvallender is de groei van Hyundai (+28%) en Dacia (+33%). Grootste verliezers zijn Alfa-Romeo (-31%) en Lexus (-32%).(Belga)