Het lag in de lijn van de verwachtingen dat Audi ook haar snelste versies met dieseltechnologie zal uitrusten want de Zuid-Duitse constructeur toont ook in de endurance dat ze de kunst beheersen om snelle diesels te bouwen. Sinds drie jaar domineren TDI-diesels immers Le Mans, net als het afgelopen weekend waar Audi het ganse podium bezette. De Q5 S krijgt de bestaande drieliter TDI in het vooronder. Het gaat om een biturbo V6 die 313 pk levert en 650 Nm sterk is. Hij sprint in 5,1 seconden naar 100 km/u. De sportophanging is 3 cm lager dan bij de conventionele Q5. De wagen zou in de herfst bij de dealers moeten staan en zal op de Duitse markt rond de 58.000 euro kosten. Belgische prijzen werden nog niet meegedeeld. (Importer)

Het lag in de lijn van de verwachtingen dat Audi ook haar snelste versies met dieseltechnologie zal uitrusten want de Zuid-Duitse constructeur toont ook in de endurance dat ze de kunst beheersen om snelle diesels te bouwen. Sinds drie jaar domineren TDI-diesels immers Le Mans, net als het afgelopen weekend waar Audi het ganse podium bezette. De Q5 S krijgt de bestaande drieliter TDI in het vooronder. Het gaat om een biturbo V6 die 313 pk levert en 650 Nm sterk is. Hij sprint in 5,1 seconden naar 100 km/u. De sportophanging is 3 cm lager dan bij de conventionele Q5. De wagen zou in de herfst bij de dealers moeten staan en zal op de Duitse markt rond de 58.000 euro kosten. Belgische prijzen werden nog niet meegedeeld. (Importer)