Omdat prestaties eveneens belangrijk zijn in dit segment sprint deze nieuweling in amper 6 seconden van 0 tot 100 km/u. Hij neemt genoegen met een gemiddeld verbruik van minder dan 2 liter diesel per 100 km (theoretische verbruik, gemeten volgens de normcyclus). De wagen beschikt over een 3 liter grote TDI van 258 pk. In combinatie met de elektromotor stijgt het systeemvermogen naar 373 pk. De lithium-ion batterij heeft een capaciteit van 17,3 kWh, wat neerkom op een (alweer theoretische) elektrische autonomie van 56 km. Dat is het aantal kilometer dat de wagen in stilte kan afleggen zonder enige emissie. In combinatie met de dieselmotor stijgt de actieradius tot ee forse 1.410 km. Deze Q7 e-tron is ook indrukwekkend omwille van het luxueuze interieur. Het evenwichtige onderstel is tevens voorzien van een gestuurde pneumatische demping. Die paart comfort aan dynamisme en zou zich - voor een dergelijke mastodont - erg sportief laten besturen. Het is eveneens de eerste telg van zijn segment met een volledig digitaal dashboard (Audi Virtual cockpit) zoals we die eerder in de nieuwe TT en ook in de VW Passat te zien kregen. (Belga)

Omdat prestaties eveneens belangrijk zijn in dit segment sprint deze nieuweling in amper 6 seconden van 0 tot 100 km/u. Hij neemt genoegen met een gemiddeld verbruik van minder dan 2 liter diesel per 100 km (theoretische verbruik, gemeten volgens de normcyclus). De wagen beschikt over een 3 liter grote TDI van 258 pk. In combinatie met de elektromotor stijgt het systeemvermogen naar 373 pk. De lithium-ion batterij heeft een capaciteit van 17,3 kWh, wat neerkom op een (alweer theoretische) elektrische autonomie van 56 km. Dat is het aantal kilometer dat de wagen in stilte kan afleggen zonder enige emissie. In combinatie met de dieselmotor stijgt de actieradius tot ee forse 1.410 km. Deze Q7 e-tron is ook indrukwekkend omwille van het luxueuze interieur. Het evenwichtige onderstel is tevens voorzien van een gestuurde pneumatische demping. Die paart comfort aan dynamisme en zou zich - voor een dergelijke mastodont - erg sportief laten besturen. Het is eveneens de eerste telg van zijn segment met een volledig digitaal dashboard (Audi Virtual cockpit) zoals we die eerder in de nieuwe TT en ook in de VW Passat te zien kregen. (Belga)