Vandaag heeft Audi al een productiesite in China en tegen het jaareinde komt er nog een extra Audi-plant bij in het Chinese Foshan. Vanaf 2016 komt er ook in Mexico nog een fabriek bij. Medio 2015 zal de constructeur uit Ingolstadt ook in Brazilië gaan produceren. Audi investeert vandaag ruim 150 miljoen euro om er in Sao José dos Pinhais voertuigen te kunnen assembleren. Men wil er onder meer de A3 en de Q3 gaan bouwen. De A3 deelt het veelzijdige MQB-platform van de VW-Groep. Dit opent flink wat perspectieven om in de toekomst ook flink wat andere Audi (of VW-) producten in deze site te bouwen. Audi wil hier voornamelijk wagens bouwen om de plaatselijke markt te bevoorraden want de vraag naar compacte premiumproducten blijkt ook in Zuid-Amerika in de lift te zitten. (Belga)

Vandaag heeft Audi al een productiesite in China en tegen het jaareinde komt er nog een extra Audi-plant bij in het Chinese Foshan. Vanaf 2016 komt er ook in Mexico nog een fabriek bij. Medio 2015 zal de constructeur uit Ingolstadt ook in Brazilië gaan produceren. Audi investeert vandaag ruim 150 miljoen euro om er in Sao José dos Pinhais voertuigen te kunnen assembleren. Men wil er onder meer de A3 en de Q3 gaan bouwen. De A3 deelt het veelzijdige MQB-platform van de VW-Groep. Dit opent flink wat perspectieven om in de toekomst ook flink wat andere Audi (of VW-) producten in deze site te bouwen. Audi wil hier voornamelijk wagens bouwen om de plaatselijke markt te bevoorraden want de vraag naar compacte premiumproducten blijkt ook in Zuid-Amerika in de lift te zitten. (Belga)