Deze variant op aardgas kom vanaf eind 2016 en wordt aangedreven door een tweeliter benzinemotor, die werd aangepast om op aardgas te draaien. Vooral de zuigers en de kleppen werden afgestemd op gasgebruik. De 2.0 TFSI-motor levert 170 pk en beschikt over een trekkracht van 270 Nm. De CNG-tanks worden achteraan aan de onderkant van de wagen bevestigd en hebben een vorm die aangepast is aan de wagen. Zo behoudt de wagen een volwaardige koffer. Omdat deze Audi zowel een gastank als een benzinereservoir heeft, zien we ook twee brandstofmeters op het dashboard. De gastanks hebben een capaciteit van 19 kg, wat voldoende is voor een autonomie van 500 km aan een verbruik van minder dan 4 kilo per 100 km. Dat komt neer op een brandstofkost van 3,5 euro/100 km. In Duitsland kan de g-tron ook CO2-neutraal op e-gas (CH4) rijden. Dat methaangas werd samengesteld in een "power-to-gas" centrale op basis van groene stroom. Op dit ogenblik zijn er nog geen prijzen bekend van deze versie.(Belga)

Deze variant op aardgas kom vanaf eind 2016 en wordt aangedreven door een tweeliter benzinemotor, die werd aangepast om op aardgas te draaien. Vooral de zuigers en de kleppen werden afgestemd op gasgebruik. De 2.0 TFSI-motor levert 170 pk en beschikt over een trekkracht van 270 Nm. De CNG-tanks worden achteraan aan de onderkant van de wagen bevestigd en hebben een vorm die aangepast is aan de wagen. Zo behoudt de wagen een volwaardige koffer. Omdat deze Audi zowel een gastank als een benzinereservoir heeft, zien we ook twee brandstofmeters op het dashboard. De gastanks hebben een capaciteit van 19 kg, wat voldoende is voor een autonomie van 500 km aan een verbruik van minder dan 4 kilo per 100 km. Dat komt neer op een brandstofkost van 3,5 euro/100 km. In Duitsland kan de g-tron ook CO2-neutraal op e-gas (CH4) rijden. Dat methaangas werd samengesteld in een "power-to-gas" centrale op basis van groene stroom. Op dit ogenblik zijn er nog geen prijzen bekend van deze versie.(Belga)