Met de A3 berline begeeft Audi zich in het grootste segment op de wereldmarkt, namelijk dat van compacte drievolume berlines. Bij ons zijn deze modellen niet zo populair, maar dat is niet het geval in landen als China of de Verenigde Staten. Deze variante krijgt alle troeven van de A3: een gering gewicht dankzij de lichte constructie, krachtige en toch zuinige motoren, alsook heel wat snufjes die doorsijpelen van het hogere gamma op vlak van infotainment en rijhulpsystemen. Audi merkt op dat het design een synthese is tussen een klassieke drievolumewagen en een coupé met zijn korte overhangen en een krachtige, vloeiende lijn. Deze vierdeurs is 4,46m lange en heeft een wielbasis van 2,64m. Voor de aandrijving zijn er aanvankelijk drie motoren beschikbaar: 2.0 TDI 140 pk, 1.4 TFSI 140 pk en 1.8 TFSI 180 pk. Dat is niet alles, want Audi voorziet ook meteen een supersportieve S3 met een 300 pk sterke 2.0 TFSI onder de motorkap.(CORRESPONDENT : Belga)(CORRESPONDENT : Belga)(EDITOR : Belga)

Met de A3 berline begeeft Audi zich in het grootste segment op de wereldmarkt, namelijk dat van compacte drievolume berlines. Bij ons zijn deze modellen niet zo populair, maar dat is niet het geval in landen als China of de Verenigde Staten. Deze variante krijgt alle troeven van de A3: een gering gewicht dankzij de lichte constructie, krachtige en toch zuinige motoren, alsook heel wat snufjes die doorsijpelen van het hogere gamma op vlak van infotainment en rijhulpsystemen. Audi merkt op dat het design een synthese is tussen een klassieke drievolumewagen en een coupé met zijn korte overhangen en een krachtige, vloeiende lijn. Deze vierdeurs is 4,46m lange en heeft een wielbasis van 2,64m. Voor de aandrijving zijn er aanvankelijk drie motoren beschikbaar: 2.0 TDI 140 pk, 1.4 TFSI 140 pk en 1.8 TFSI 180 pk. Dat is niet alles, want Audi voorziet ook meteen een supersportieve S3 met een 300 pk sterke 2.0 TFSI onder de motorkap.(CORRESPONDENT : Belga)(CORRESPONDENT : Belga)(EDITOR : Belga)