Deze opvallende CC100 Speedster brengt een eerbetoon aan de DBR1 racewagen uit 1959, waarmee Sir Stirling Moss de 1.000 km van de Nürburgring won. Geen toeval dus dat de concept car net daar werd onthuld. De verwijzing naar de oude bolide is duidelijk, maar de open sportwagen met halve vleugeldeuren geeft meteen ook een glimp van de toekomstige designstijl van het merk uit Gaydon. De 4,5 meter lange CC100 maakt gebruik van de basis van de Vantage, inclusief de 6 liter V12 met gerobotiseerde zesbak, waarop een uniek koetswerk uit koolstofvezel werd geplaatst. Met een gewicht van nog geen 1.200 kg spurt deze Aston in 4 sec. tot 100 km/u en haalt een top van bijna 290 km/u. Voorlopig gaat het om een uniek exemplaar dat blijkbaar al een koper vond die er om en bij een 500.000 euro voor 'mag' neertellen.(Belga)

Deze opvallende CC100 Speedster brengt een eerbetoon aan de DBR1 racewagen uit 1959, waarmee Sir Stirling Moss de 1.000 km van de Nürburgring won. Geen toeval dus dat de concept car net daar werd onthuld. De verwijzing naar de oude bolide is duidelijk, maar de open sportwagen met halve vleugeldeuren geeft meteen ook een glimp van de toekomstige designstijl van het merk uit Gaydon. De 4,5 meter lange CC100 maakt gebruik van de basis van de Vantage, inclusief de 6 liter V12 met gerobotiseerde zesbak, waarop een uniek koetswerk uit koolstofvezel werd geplaatst. Met een gewicht van nog geen 1.200 kg spurt deze Aston in 4 sec. tot 100 km/u en haalt een top van bijna 290 km/u. Voorlopig gaat het om een uniek exemplaar dat blijkbaar al een koper vond die er om en bij een 500.000 euro voor 'mag' neertellen.(Belga)