De ontwikkeling van deze Alpina duurde twee jaar en de Duitse tuner levert andermaal bijzonder hoge prestaties zonder het rijcomfort van de wagen aan te tasten. Zo is de motor wel heel performant maar hij biedt vooral heel veel koppel en wordt nooit brutaal. Onder de motorkap lepelt Alpina een grondig aangepaste versie van de 3.0 zescilindermotor van BMW-origine. Het gaat om een bi-turboversie van de zes-in-lijn motor.

Het cilinderblok werd versterkt en de turbo's werden geruild voor grotere exemplaren. Verder werd het inlaattraject aangepast, er kwam een stijvere krukas en een aangepaste motorkoeling zodat de koeling ook gegarandeerd blijft wanneer er lang aan hoge snelheden wordt gereden. De motor levert 600 Nm aan koppel tussen 2.000 en 5.000 omwentelingen. Het vermogen stijgt tot 434 pk en een spurtje van tot 100 km/u klokt hij in minder dan 4 seconden af. De topsnelheid ligt net boven de 300 km/u. Ook de ZF achttrapsautomaat werd versterkt met het oog op het extra vermogen. Optioneel wordt ook een sperdifferentieel gemonteerd, de uitlaat werd bij Akrapovic ontwikkeld. Deze nieuwe B4 S zal vanaf de zomer beschikbaar zijn.

(Belga)

De ontwikkeling van deze Alpina duurde twee jaar en de Duitse tuner levert andermaal bijzonder hoge prestaties zonder het rijcomfort van de wagen aan te tasten. Zo is de motor wel heel performant maar hij biedt vooral heel veel koppel en wordt nooit brutaal. Onder de motorkap lepelt Alpina een grondig aangepaste versie van de 3.0 zescilindermotor van BMW-origine. Het gaat om een bi-turboversie van de zes-in-lijn motor. Het cilinderblok werd versterkt en de turbo's werden geruild voor grotere exemplaren. Verder werd het inlaattraject aangepast, er kwam een stijvere krukas en een aangepaste motorkoeling zodat de koeling ook gegarandeerd blijft wanneer er lang aan hoge snelheden wordt gereden. De motor levert 600 Nm aan koppel tussen 2.000 en 5.000 omwentelingen. Het vermogen stijgt tot 434 pk en een spurtje van tot 100 km/u klokt hij in minder dan 4 seconden af. De topsnelheid ligt net boven de 300 km/u. Ook de ZF achttrapsautomaat werd versterkt met het oog op het extra vermogen. Optioneel wordt ook een sperdifferentieel gemonteerd, de uitlaat werd bij Akrapovic ontwikkeld. Deze nieuwe B4 S zal vanaf de zomer beschikbaar zijn. (Belga)