Onder de motorkap van deze topmodellen zit de bi-turbo V6-motor die nog steeds 510 pk en 600 Nm levert. Die motor werd al aangeboden met een actieve uitlaat, maar vanaf modeljaar 2020 kunnen de klanten ook voor een lyrisch klinkende Akrapovic uitlaat (van titanium en carbon) opteren.

Het interieur wordt verder verrijkt met een vernieuwd infotainment systeem dat vooral meer connectiviteit biedt en bijkomende 'performance'-menu's voorziet. Bovendien worden de snelste Giulia's en Stevio's uitgerust met een autonome rijfunctie van niveau 2. Dat betekent dat de auto kan remmen, accelereren en bijsturen, maar de bestuurder moet altijd de handen aan het stuur houden.

Ook op vlak van interieur- en koetswerkdesign komen er bijkomende mogelijkheden zoals het felle 'Montreal Green'. Deze kleur is een eerbetoon aan de Alfa Romeo Montreal die precies 50 jaar geleden in deze kleurstelling werd gelanceerd.(Belga)

Onder de motorkap van deze topmodellen zit de bi-turbo V6-motor die nog steeds 510 pk en 600 Nm levert. Die motor werd al aangeboden met een actieve uitlaat, maar vanaf modeljaar 2020 kunnen de klanten ook voor een lyrisch klinkende Akrapovic uitlaat (van titanium en carbon) opteren.Het interieur wordt verder verrijkt met een vernieuwd infotainment systeem dat vooral meer connectiviteit biedt en bijkomende 'performance'-menu's voorziet. Bovendien worden de snelste Giulia's en Stevio's uitgerust met een autonome rijfunctie van niveau 2. Dat betekent dat de auto kan remmen, accelereren en bijsturen, maar de bestuurder moet altijd de handen aan het stuur houden.Ook op vlak van interieur- en koetswerkdesign komen er bijkomende mogelijkheden zoals het felle 'Montreal Green'. Deze kleur is een eerbetoon aan de Alfa Romeo Montreal die precies 50 jaar geleden in deze kleurstelling werd gelanceerd.(Belga)