De Qashqai heeft een heel nieuw autosegment in het leven geroepen, dat van de crossovers. Dit segment is vandaag erg populair bij de consument en de hele auto-industrie is er op gesprongen. De eerste generatie Qashqai werd in februari 2007 gelanceerd en werd een instant succes. Op het einde van dat jaar stond de productieteller al op 100.000 exemplaren in Europa.

Vandaag, tien jaar later, werden er al ruim 2,3 miljoen stuks van verkocht in Europa, zodat dit de meest succesvolle crossover is op het oude continent. De wagen kreeg al meer dan 80 onderscheidingen waarvan 19 met de vermelding "Car of the year". Sinds de lancering van de Qashqai is de Europese crossovermarkt gegroeid van 0 naar 2,6 miljoen voertuigen.

Nagenoeg alle volumeconstructeurs hebben vandaag een crossover in het segment van de Qashqai, want die laatste heeft momenteel al 21 concurrenten. Ondanks die concurrentie behoudt Nissan haar leidersplaats: in 2016 werden er in Europa 261.429 stuks van de Qashqai verkocht, wat 5,2 procent meer is dan het jaar voordien. Dat komt neer op een marktaandeel van 10 procent. Wereldwijd werden de voorbij tien jaar in 137 landen ruim 3,3 miljoen Qashqai's verkocht.(Belga)

De Qashqai heeft een heel nieuw autosegment in het leven geroepen, dat van de crossovers. Dit segment is vandaag erg populair bij de consument en de hele auto-industrie is er op gesprongen. De eerste generatie Qashqai werd in februari 2007 gelanceerd en werd een instant succes. Op het einde van dat jaar stond de productieteller al op 100.000 exemplaren in Europa.Vandaag, tien jaar later, werden er al ruim 2,3 miljoen stuks van verkocht in Europa, zodat dit de meest succesvolle crossover is op het oude continent. De wagen kreeg al meer dan 80 onderscheidingen waarvan 19 met de vermelding "Car of the year". Sinds de lancering van de Qashqai is de Europese crossovermarkt gegroeid van 0 naar 2,6 miljoen voertuigen. Nagenoeg alle volumeconstructeurs hebben vandaag een crossover in het segment van de Qashqai, want die laatste heeft momenteel al 21 concurrenten. Ondanks die concurrentie behoudt Nissan haar leidersplaats: in 2016 werden er in Europa 261.429 stuks van de Qashqai verkocht, wat 5,2 procent meer is dan het jaar voordien. Dat komt neer op een marktaandeel van 10 procent. Wereldwijd werden de voorbij tien jaar in 137 landen ruim 3,3 miljoen Qashqai's verkocht.(Belga)