400 euro voor eerste potje Belgische aardbeien van het jaar

(Belga) De traditionele verkoop van de eerste aardbeien op de veiling van Hoogstraten heeft woensdag 8.000 euro opgebracht. Koper Delhaize bood 4.000 euro voor de eerste 2 kilogram, oftewel 400 euro per potje van 200 gram. De veiling zelf verdubbelde dat bedrag zoals steeds voor het goede doel. Het geld gaat dit jaar naar de actie Hippo and Friends, een vzw die zich ontfermt over kinderen met diabetes. Woensdag werd meteen ook het startschot gegeven voor de nieuwe campagne van de Hoogstratense veiling, met de slogan “Wereldwijd hoogst onweerstaanbaar”.

Met de nieuwe campagne wil Veiling Hoogstraten in de toekomst ook meer buitenlandse klanten aantrekken. De slogan met bijhorende affiche waarop personen van diverse origine genieten van de Hoogstratense aardbeien werd eerder deze maand ook al internationaal gelanceerd op de Fruit Logistica in Berlijn. Hippo and Friends zal met de 8.000 euro een uitstap naar Plopsaland organiseren voor de kinderen die ze begeleiden. Daarnaast zal er ook een deel van het geld geïnvesteerd worden in onderzoek naar diabetes van het type 1. Uit dankbaarheid schonken ze woensdagochtend twee nijlpaardknuffels -hun mascotte- aan Delhaize. Het is niet de eerste maal dat Delhaize de eerste partij aardbeien van Hoogstraten in de wacht sleept, maar de vorige keer dateert al van enkele jaren terug. De winkelketen wil door de aankoop naar eigen zeggen onderstrepen dat ze Belgische producten ondersteunt. (COR 360)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content