New York Times wil niveau lezersdebat optrekken met Facebook en Twitter

De internetsite van The New York Times integreert Facebook en Twitter in de commentaren van surfers om het peil van de discussies op te tillen.

De internetsite van The New York Times heeft een nieuwe formule voor de commentaren van surfers gelanceerd door er de sociaalnetwerksites Facebook en Twitter in te integreren om het peil van de discussies op te tillen.

De “verbeteringen” scheppen een categorie van betrouwbare commentatoren (“trusted commenters”) die een geschiedenis van “opmerkelijke commentaren” hebben: ze mogen hun mening online plaatsen zonder voorafgaande controle of ingrepen.

De hoofdredactrice van de Amerikaanse krant, Jill Abramson, maakte de veranderingen zelf bekend op de site NYTimes.com, die naar eigen zeggen bijna 50 miljoen bezoekers per dag heeft, en in de opiniepagina’s van de papieren editie.

Facebook en Twitter als handtekening

Sinds maanden vragen verscheidene kranten zich af hoe ze het niveau van de commentaren op hun websites kunnen verbeteren en de toename van onsamenhangende scheldpartijen – die vaak anoniem worden gepost – kunnen vermijden.

De lezers van de New Yorkse krant kunnen enkel op uitnodiging “trusted commenter” worden en als ze ermee instemmen hun profiel te koppelen aan hun Facebook-pagina. De naam en de foto van Facebook dienen als handtekening bij het commentaar. Op die manier kan de commentator niet onder een pseudoniem schrijven, een praktijk die verboden is bij Facebook. (Belga/SD)

Volg Knack op Twitter

Volg Knack op Facebook

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content