Costa Cruises ontkent korting voor volgende cruise

© Reuters

Costa Cruises, de rederij van de verongelukte Costa Concordia, ontkent dat het de opvarenden een korting van 30 procent heeft aangeboden op een van haar volgende cruises.

“Het bedrijf heeft nooit eender welke korting op toekomstige cruises aangeboden aan de gasten die aan boord waren van de Costa Concordia en die betrokken waren bij het tragische ongeluk”, zo luidt het in een mededeling.

Annuleren tot 7 februari
“Gedreven door een gevoel van ethiek en de daarmee gepaard gaande waarden van eerlijkheid en verantwoordelijkheid” biedt het bedrijf aan iedereen die een reis met Costa Cruises heeft geboekt de mogelijkheid om tot 7 februari zijn trip te annuleren omdat de ramp met het cruiseschip klanten mogelijk heeft afgeschrikt.

Ook werden alle advertenties voor Costa Cruises de dag na het ongeval ingetrokken uit respect voor de slachtoffers van de ramp. Een promotiecampagne die per post werd uitegstuurd kon echter niet meer worden tegengehouden.

Contact met slachtoffers

Costa Cruises biedt alle passagiers van de Costa Concordia een volledige terugbetaling voor de cruise en voor alle alle materiële uitgaven die eraan gelinkt zijn. Daarnaast houdt het bedrijf naar eigen zeggen dagelijks telefonisch contact met de slachtoffers in de nasleep van de ramp “om na te gaan of ze aan nachtmerries en slapeloze nachten lijden”.

De dodentol na de schipbreuk op 13 januari voor de kust van het Italiaanse eiland Giglio is ondertussen opgelopen tot 16. Er zijn nog 20 vermisten. (TE)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content