Air France bindt de strijd aan met lowcostmaatschappijen

© Reuters

Frankrijks nationale luchtvaartmaatschappij Air France wil met nieuwe tarieven de lagekostenmaatschappijen stevig beconcurreren.

Lowcostmaatschappijen zoals Easyjet en Ryanair krijgen een nieuwe concurrent op de markt. Met een lage tariefformule wil Air France passagiers afsnoepen van de goedkopere vliegtuigmaatschappijen.

Volgens Air France kijkt 60 procent van de reizigers in de eerste instantie naar het prijskaartje van een vliegtuigticket en vindt 40 procent het voldoende om enkel handbagage mee te nemen. Daarom besliste de maatschappij een deel van haar prijzen te verlagen om zo meer passagiers te lokken.

“Site kan toevloed reizigers niet aan”
De nieuwe tarieven, met de toepasselijke naam ‘Mini’, gelden op 58 vluchten op korte en middellange afstand, en zullen vanaf 6 februari gelanceerd worden. Een ticketje kost minstens 49 euro, en om extra bagage te verschapen, zal Air France een extra kost van 15 tot 30 euro aanrekenen.

CEO Alexandre de Juniac meende dat de goedkopere vliegtuigtickets alvast op veel bijval bij de klanten kunnen rekenen. “Deze ochtend kon onze site de toevloed van reizigers niet aan.”

De Juniac maakt zich alvast sterk dat ondanks de goedkope tickets, Air France geen lowcostmaatschappij wil worden. “We blijven dezelfde kwaliteit aanbieden.”(EA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content