30/10/12 om 19:49 - Bijgewerkt om 19:49

Veranderen is groeien: de nieuwe look van Bodytalk

Na 6 jaar is Bodytalk toe aan een nieuwe look. We willen u graag verrassen.

Veranderen is groeien: de nieuwe look van Bodytalk

Na 6 jaar is Bodytalk toe aan een nieuwe look. We willen u graag verrassen. Van stijl veranderen. Communicatie over gezondheid verloopt niet enkel via woorden, maar voor een groot deel ook via beelden, grafieken en tekeningen.

Aan het nieuwe concept gingen uren overleg en discussie vooraf, met de redactie, de uitgever, de vormgevers. En met u, beste lezer, via onze lezersenquête. We wilden komen tot een verfrissend, pittig en aantrekkelijk magazine, zonder onze reputatie van degelijkheid, wetenschappelijkheid en betrouwbaarheid op het spel te zetten.

Bodytalk heeft zijn veilige stijl losgelaten en serveert u een andere mix met dezelfde ingrediënten. Gezondheid, bewegen, eten en psychologie blijven in ieder nummer aanwezig. De wetenschappelijke informatie wordt voortaan aangevuld met duidende getuigenissen, zonder de missie van Bodytalk, wetenschap breed toegankelijk maken, uit het oog te verliezen.

We zullen ook af en toe het academische pad verlaten. Het grafisch weergeven van informatie krijgt meer ruimte. Zo trachten we de lezer in één oogopslag een idee te geven van de impact van borstkankerscreening, of tonen we hoe je een verbandje aanlegt op een snijwonde.

We zullen ook extra aandacht besteden aan verrassend wetenschappelijk nieuws met korte berichten tussendoor. Daartegenover zoomen we in het dossier in op één onderwerp, en deze maand staat zelfhulp centraal. Mensen willen een stem in het gezondheidsbeleid en krijgen die ook. Mondigheid heeft geleid tot meer levenskwaliteit.

Om onze nieuwe stijl alle kansen te geven, maakt Bodytalk vanaf nu deel uit van het Knack-aanbod, wat het Knack-logo op onze cover verklaart. Daarnaast kan u Bodytalk nog steeds los van het Knack-pakket kopen in de winkel. We laten het reclamevrije concept varen en halveren de prijs per nummer. Op die manier willen we de economische crisis het hoofd bieden en komen we u als lezer tegemoet.

Onze partners