Van Quickenborne wil vergoeding voor Proximus-klanten

18/07/11 om 06:35 - Bijgewerkt om 06:35

Minister van Telecommunicatie Vincent Van Quickenborne vindt dat gsm-operator Proximus z'n klanten moet vergoeden voor "de povere service" rond de problemen met het buitenlandnetwerk.

Van Quickenborne wil vergoeding voor Proximus-klanten

© Belga

Proximus had zaterdag problemen met het buitenlandnetwerk. "Wat mij zo heeft geërgerd, is dat Proximus nauwelijks heeft gecommuniceerd over de problemen", stelt Van Quickenborne (Open VLD) in het laatste nieuws.

Volgens de minister heeft Proximus zijn klanten noch op de website, noch op Twitter, noch via Facebook op de hoogte gehouden. Vanuit het buitenland naar de klantendienst bellen lukte evenmin.

Van Quickenborne vindt dat Proximus met een vergoeding over de brug moet komen. "Niet alleen omwille van de gebrekkige communicatie, maar ook omdat de klant wel betaalt voor die dure service".

Belgacom heeft geen oren naar het verzoek van de minister. "Wij hebben wel genoeg gecommuniceerd", zo reageert woordvoerder Jan Margot. Volgens hem is Belgacom "hier het enige slachtoffer". (Belga/TE)

Lees meer over:

Onze partners