Mobistar en Red Bull lanceren ‘Red Bull Mobile’

Telecombedrijf Mobistar en energiedrank Red Bull lanceren vandaag Red Bull Mobile. Een mobiel platform dat zich specifiek op jongeren toespitst.

Telecombedrijf Mobistar en energiedrank Red Bull lanceren vandaag Red Bull Mobile. Een mobiel platform dat zich specifiek op jongeren toespitst. Met het nieuwe netwerk wil Mobistar een eigen formule aanbieden voor jongeren van 15 tot 29 jaar. Concurrenten Proximus en Base hebben beiden al zo’n formule: respectievelijk TMF Mobile en Jim Mobile.

Community

Energiedrank Red Bull wil met het netwerk de ‘Red Bull Community’ promoten. Onder de vlag ‘The World of Red Bull’ organiseert importeur Jet Import al tal van evenementen zoals sportwedstrijden en fuiven.

Nu willen ze dat community-gevoel aanscherpen. Klanten van Red Bull Mobile kunnen elkaar gratis bellen en sms’en, vrienden overtuigen om bij hetzelfde netwerk te gaan loont dus. Daarmee ontwikkelen jongeren hun eigen Red Bull vriendenkring.

De ceo van Mobistar, Benoit Scheen, en de woordvoerder van Red Bull importeur Jet Import, Stefaan Bettens, geven hetzelfde antwoord op de vraag of het wel verantwoordelijk is om ongezonde energiedrank te promoten bij jongeren in de vorm van een community. “Als je fan bent van formule 1, en je koopt als kind een petje van Ferrari, dan wilt dat toch ook niet zeggen dat je met de auto gaat rijden?”

Ze benadrukken allebei dat bij het promoten van Red Bull Mobile geen blikjes energiedrank zullen worden uitgedeeld aan jongeren onder de zestien. “The World of Red Bull staat trouwens ook los van de energiedrank”, voegt Bettens daar aan toe. “Als je online op het Red Bull Mobile portaal gaat kijken zie je links naar onder meer onze activiteiten, ons online televisiekanaal en verschillende games. Nergens zie je reclame voor de energiedrank staan”.

Ook gsm-bouwer Samsung stapt mee in het verhaal. Twee gsm-modellen krijgen een Red Bull Mobile lay-out.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content