Microsoft lanceert de sociale gsm

© Reuters

De “Kin” richt zich vooral op klanten die verzot zijn op sociale netwerksites zoals Facebook en Twitter.

Het Amerikaanse softwarebedrijf Microsoft heeft twee telefoontoestellen voorgesteld voor de consumentenmarkt. De “Kin” richt zit vooral op klanten die verzot zijn op sociale netwerksites zoals Facebook en Twitter.

De Kin heeft een aanraakscherm, een uitschuifbaar toetsenbord en een hoge resolutiecamera. Op het startscherm kan de gebruiker elk nieuwtje onmiddellijk aflezen. De gsm is ook de eerste die toegang heeft tot Zune, de muziekdienst van Microsoft.

“Samen met onze partners hebben we speciaal voor de nieuwe generatie van gebruikers een mobiele oplossing ontwikkeld: een gsm waarmee men elk moment van zijn leven met anderen kan delen”, verklaarde Microsoft-manager Robbie Bach.

Concurrentie

Met de Kin-modellen wil Microsoft de concurrentie aangaan met de smartphones van Apple, Google en de Blackberry’s van Research in Motion.

In de Verenigde Staten zullen de toestellen al te koop zijn in mei. Europa zal nog even moeten wachten tot het najaar. Hoeveel het nieuwe technische snufje van Microsoft zal kosten, is nog niet bekend.

In het verleden verkocht Microsoft nog zijn software aan telecombedrijven die ze integreerden in hun toestellen. Nu zorgde het bedrijf voor de software en werkte het samen met het Japanse Sharp voor de hardware.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content