Hackers kondigen dood Rupert Murdoch aan op website The Sun

19/07/11 om 10:09 - Bijgewerkt om 10:09

Op de website van de Britse tabloid, eigendom van News International van Murdoch, is verkeerdelijk de dood van de 80-jarige mediamagnaat aangekondigd.

Hackers kondigen dood Rupert Murdoch aan op website The Sun

© EPA

Op de website van de Britse tabloid The Sun, eigendom van News International van Rupert Murdoch, is maandag verkeerdelijk de dood van de 80-jarige mediamagnaat aangekondigd. Het was het werk van de intussen befaamde hackersgroep Lulz Security.

Hoewel Lulz Security - kortweg LulzSec - eind juni had aangekondigd zijn campagne te staken, heeft het afluisterschandaal in het Verenigd Koninkrijk de groep kennelijk tot een comeback geïnspireerd.

Bezoekers van thesun.co.uk werden maandag korte tijd geconfronteerd met het valse bericht dat Murdoch dood was aangetroffen in zijn tuin na inname van een grote hoeveelheid palladium, een metaal dat gebruikt wordt voor tandvullingen.

LulzSec kondigt voor de komende dagen nieuwe cyberaanvallen aan. De groep deed eerder dit jaar van zich spreken door de veelbesproken aanval op het Playstation Network van Sony. Ook hackte de groep sites van overheidsinstanties als de Amerikaanse Senaat en inlichtingendienst CIA. (Belga/KVDA)

Onze partners