Fake-interview met Syrische rebellenleider op website Reuters

04/08/12 om 02:48 - Bijgewerkt om 02:48

Hackers hebben een aantal fictieve verhalen op de website van het persbureau Reuters gezet. Daaronder: een vervalst interview met de leider van de Syrische rebellen.

Fake-interview met Syrische rebellenleider op website Reuters

© Reuters

"Reuters.com is vrijdag het doelwit van piraterij geworden", zo maakte Thomson Reuters, het overkoepelende moederbedrijf, bekend. "Het platform met blogs werd gesaboteerd en er zijn een aantal bijdragen geplaatst die onterecht werden toegeschreven aan Reuters-journalisten."

Site afgesloten
Eén bijdrage laat de leider van het Vrije Syrische Leger, Riyad al-Asaad, verklaren dat de rebellen zich terugtrekken uit de stad Aleppo na het geweld daar.

Reuters stelt het interview nooit te hebben afgenomen en verwijderde het van de site. Ook het Vrije Syrische Leger ontkende het interview en beticht het regime van president Bashar el-Assad van de piraterij.

In afwachting van een oplossing voor het probleem is het blogplatform afgesloten, aldus Thomson Reuters. (Belga/TV)

Lees meer over:

Onze partners