Epicurious

13/12/11 om 05:09 - Bijgewerkt om 05:09

Epicurious legt gerechten stap voor stap mooi uit en stelt zelfs een boodschappenlijst samen voor de nodige ingrediënten.

Epicurious

Eerst was er de website, daarna het televisieprogramma, en nu is er de mobiele app: het Amerikaanse uitgeefconcern Condé Nast (het best bekend van het tijdschrift Vanity Fair) maakte van zijn kookmerk Epicurious alvast een grote internationale hit op mobiele toestellen. De merknaam klutst samen waar het om gaat: Epikouros, de Griekse filosoof in wiens leer de kleine geneugten een grote rol spelen, en curious, als in: niet bang om eens iets nieuws te proberen. De app legt gerechten stap voor stap mooi uit en stelt zelfs een boodschappenlijst samen voor de nodige ingrediënten. In de database zitten meer dan twintigduizend recepten, aangebracht door een professionele redactie én door de gebruikers. Die recepten worden overzichtelijke weergegeven, met veel foto's. 'Op de langere termijn twijfel ik een beetje aan het nut van mobiele toepassingen die je effectief in de keuken gebruikt', oordeelt Thomas De Vos. 'Een smartphone blijft een relatief duur toestel, dat je liefst niet in een omgeving neerlegt waar er wordt gemorst, of waar er met kleverige vingers wordt gewerkt. En smartphones en tablets móét je gewoon aanraken om ze te bedienen.'

Epicurious
Platform: iOS, Android Prijs: gratis

Lees meer over:

Onze partners