De waan van de dag

19/09/12 om 06:00 - Bijgewerkt om 05:59

In de internetprehistorie, toen Facebook en Twitter nog niet bestonden, lanceerde Digg een nieuw communicatiekanaal.

De waan van de dag

© Digg

In de internetprehistorie, toen Facebook en Twitter nog niet bestonden, lanceerde Digg een nieuw communicatiekanaal. De website leerde jou en je vrienden al je cybervondsten te 'diggen', om ze te delen. Een 'like' avant la lettre dus.

Met de wereldwijde doorbraak van hét huidige 'social medium', verdween Digg van de radar. Maar met hun nieuwe release claimt het team weer bestaansrecht in de grote internetwereld. Daarbij maken ze graag gebruik van het werk van hun concullega's.

Met handwerk en algoritmes serveert Digg de meest besproken en gewaardeerde artikels van het world wide web. Ze tellen de likes, tweets en -vanzelfsprekend - diggs en serveren de stukken in een blogachtige vormgeving op hun site en app.

Vandaag blijkt de massa voorzien van een verbazend breed interesseveld: bijbelse overstromingen, cyborgmensen van Harvard en de rebranding van een luchtvaartmaatschappij bezetten de huidige podiumplaatsen. En... nu! niet meer.

http://digg.com/

Tina Stroobandt selecteert vier maal per week een app of site van de dag.

Lees meer over:

Onze partners