Roularta-magazines scoren goed

29/08/16 om 11:31 - Bijgewerkt om 11:31

De abonnementenportefeuilles en een stabiele losse verkoop van de Roularta-magazines zorgen voor een evolutie die sterk afwijkt van de markt-tendens.

Roularta-magazines scoren goed

RMG © .

Het CIM heeft net de Echtverklaring voor de Pers voor de periode 07/2015-06/2016 gepubliceerd. Deze cijfers tonen aan dat de Roularta-magazines op een stevige verspreiding verder bouwen.

De abonnementenportefeuilles - de abonnees verkiezen duidelijk een full abonnement (print + digitaal) - en een stabiele losse verkoop zorgen voor een evolutie die sterk afwijkt van de markt-tendens.

Knack, het Nederlandstalige nieuwsmagazine van Roularta, heeft een totale meetbare printverspreiding van 100.050 exemplaren (-0,16% in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar). Daarnaast heeft Knack nu 955 betaalde digitale abonnees (+25 %) zodat Knack blijft groeien.

Le Vif/L'Express, de Franstalige tegenhanger van Knack, behoudt eveneens een constante verspreiding met 62.380 exemplaren (-1,23%) en 562 betaalde digitale abonnees (+33 %). Het TV-magazine Télépro (Roularta/Bayard) is met 4,75 % gegroeid tot 118.074 exemplaren.

Business-titels stijgen met meer dan 4 procent

Wat de business-titels betreft, noteren wij een mooie stijging van 4,21% voor het wekelijks nieuwsmagazine Trends/Trends-Tendances dat hierdoor een verspreiding van 45.673 exemplaren (+ 825 digitale abonnees) haalt. Het maandblad Data News NL/FR, het tweede business magazine van de groep, doet nog beter met een grote sprong voorwaarts van 23,39% en verspreidt nu 26.725 nummers per editie.

Verder blijft het wekelijks nieuwsmagazine voor de sport Sport/Voetbal-Foot Magazine scoren met een verhoging van 0,49% en een verspreiding van 43.262 exemplaren (+ 400 digitale abonnees). Ook de andere maandbladen van de groep doen het goed.Ik GaBouwen/ Je Vais Construire stijgt aanzienlijk met + 45,98%.Plus Magazine (Roularta/Bayard) klimt naar 102.532 exemplaren (+1,88%). Nest kent een lichte daling van -3,35% maar blijft, als lifestyle titel, toch nog steeds een ruime verspreiding van 81.468 exemplaren behouden.

Onze partners