Zo stimuleer je mensen om de trap te nemen

U verkiest ook steeds de roltrap boven de gewone trap? Met dit nieuwe initiatief zou dat wel eens anders kunnen zijn.

U verkiest ook steeds de roltrap boven de gewone trap? Met dit nieuwe initiatief zou dat wel eens anders kunnen zijn.

Het reclamebureau DDB en Volkswagen hebben van het bestijgen van een trap een muzikaal evenement gemaakt. Een team van designers transformeerde de trap van een metrostation in het Zweedse Stockholm in een toetsenbord van een piano. Elke voetstap op een trede doet een noot weerklinken.

De Zweedse pendelaars lieten zich al snel verleiden tot het nemen van de muzikale trap. 66 procent meer mensen dan normaal verkozen de gewone trap boven de roltrap.

Een filmpje op YouTube is ondertussen een grote hit. Heel wat mensen hebben ondertussen ook hun eigen filmpjes gepost waarin ze hun muzikaal traptalent tonen.

“Het is duidelijk dat we het gedrag van mensen kunnen veranderen, als het maar leuk blijft”, aldus een woordvoerder.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Volkswagen lanceert binnenkort de website thefuntheory.com, waar ze op verschillende manieren wil tonen hoe je je leven op een positieve manier kan veranderen. Minder met de auto rijden is er waarschijnlijk niet een van, maar de luidruchtige vuilbak wel:

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content