Italiaan wil ijsje niet laten in crisistijden

© Reuters

Italianen die lijden onder jobverlies, prijsverhogingen en beperktere budgetten besparen op hun traditionele lange vakanties en copieuze lunches.

Maar op de jaarlijkse beurs van de36.000 Italiaanse ijsfabrikanten in Rimini blijkt dat miljoenen Italianen voor geen geld van de wereld hun ‘gelato’ willen opgeven, ook niet in tijden van crisis.

In 2011 werd namelijk evenveel uitgegeven aan ijs in vergelijking met voorgaande jaren, zo’n 2,5 miljard euro. Dat is zo’n 100 euro per gezin”, zegt woordvoerder Marco Forcellino in de Britse krant The Guardian.

Zeewierijs

Volgens Forcellino ligt de focus in de ijswereld dit jaar opnieuw op klassiekers, zoals chocolade. Maar er zijn ook nieuwe trends zoals kaneelijs, zeewierijs en een gezouten champignonvariant om bij hoofdgerechten te serveren

Op de beurs strijden 10 verschillende landen ook nog om de prijs voor beste hoorntje, beste ijsdessert en beste ijsjessculptuur. (TE)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content