Financiële crisis inspireert wenskaartenbedrijf

© Reuters

Hallmark heeft zich aan de bittere nieuwe realiteit aangepast. De Amerikaanse fabrikant van wenskaarten komt nu ook met werkloosheidskaartjes op de markt.

Naast de traditionele ‘Gelukkige verjaardag’ en het ‘Oprecht medeleven’ zijn er nu ook wenskaarten over het thema werk(loosheid).

‘Denk niet dat je je job bent kwijtgespeeld’, heeft een van de kaarten als opschrift. Om binnenin te vervolgen met de traditionele kwinkslag: ‘Bekijk het als een pauze tussen twee idiote bazen in’.

Een andere kaart toont een wachtrij voor het werklozenkantoor, met de vaststelling ‘Het is moeilijk om iets te zeggen op zo’n delicaat moment’. Die tekst wordt binnenin vervolgd met ‘Wat denk je van: Ik ben het die betaal’.

Niche

Het zullen niet de meest verkochte kaarten uit ons assortiment worden, maar zij vullen een niche, reageerde men bij de persdienst van Hallmark. Het nummer 1 van de wenskaartenindustrie heeft “steeds wenskaarten gemaakt die een boodschap van steun uitdragen”, waarbij “de humor momenteel belangrijker dan ooit is”.

De VS kampen met een officieel werkloosheidscijfer van 9,1 procent. Naar Europese maatstaven gemeten ligt de werkloosheid er echter boven de 16 procent. (Belga/TE)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content