Simon Demeulemeester hoofdredacteur Knack.be-Levif.be

Simon Demeulemeester © .

Drie vragen aan Simon Demeulemeester, aangesteld als hoofdredacteur van Knack.be – Levif.be. ‘We blijven doen waar we goed in zijn: de juiste vragen stellen en de lezer verschillende kaders aanreiken om de wereld door te bekijken.’

Simon Demeulemeester is na een ad interim-periode aangesteld als hoofdredacteur van Knack.be – LeVif.be. Hij volgt Eddy Eerdekens op nadat deze Chef Nieuws werd bij TV Limburg.

Demeulemeester werkte sinds 2011 in de centrale newsroom. Eerst als Redacteur dan als Chef Opinie. Hij is bachelor journalistiek. Vincent Genot blijft Adjunct-Hoofdredacteur van de nieuwssite.

Waar staat Knack.be – Levif.be voor?

‘Het nieuws wanneer het gebeurt, en waarom het is gebeurd. Breaking news is voor ons heel belangrijk, zo bewijzen ons liveblogs vanuit de parlementen, van tussen betogingen of van op de festivalwei. Waarom wachten tot morgen? De deadline is voor ons altijd vijf minuten geleden.

De lezer die meer wil, hoeft bovendien niet weg te klikken, integendeel. Waar Knack.be – Levif.be echt sterk in is, en dat weet een steeds groter publiek, zijn opinies en duidingstukken. Bij ons schrijven naast onze eigen journalisten zowel toppolitici als nobele onbekenden die een gevoelige snaar weten te raken in het debat. Die enorme diversiteit aan opiniemakers is ons keurmerk, en de lezer weet dat te smaken.’

Hoe sluiten Knack.be – LeVif.be aan bij de weekbladen Knack en LeVif/L’Express?

‘Wij staan allemaal voor hetzelfde: goede journalistiek. De journalisten van het magazine werken die wekelijks uit in inkt en papier, de online-redacteurs van minuut tot minuut, in pixels. Dat is het enige verschil. Ons interesseert maar één ding: dat de lezer bij ons het beste krijgt. Het is een soms moeilijke denkoefening om uit te maken wat we voor het web, en wat we voor het magazine houden. Maar wel een die ons scherp houdt.

Bovendien zijn Knack.be-Levif.be springplanken richting onze andere titels zoals Trends-Tendances, Focus, Weekend, MoneyTalk, DataNews, Sport/Voetbalmagazine-Sport/Foot magazine…’

Waar wil Knack.be – Levif.be naartoe?

‘Simpelweg blijven doen waar we goed in zijn: de juiste vragen stellen en de lezer verschillende kaders aanreiken om de wereld door te bekijken.’

Knack.be en Levif.be zelf zijn de leidende merken op deze nieuwssite. Binnen deze site zijn andere magazines en divisies als zogenaamde verticals geïntegreerd. Trends bijvoorbeeld, Knack Weekend of Focus, Sport/Voetbal, Data News en afdelingen zoals Roularta Events of kanaal Z. Roularta is erin geslaagd als enige magazine-uitgever in het land zijn sites om te bouwen tot één van de allergrootste nieuwssites.

Knack.be – Levif.be telt nu meer dan 4 miljoen unieke bezoekers per maand en net geen 30 miljoen pageviews (cijfers CIM). In tegenstelling tot de markttrend stijgen de inkomsten uit de nieuwssite Knack.be – Levif.be nog altijd.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content