Ernst-Jan Pfauth, uitgever van De Correspondent: 'Wij willen niet verzuipen in objectiviteit'

23/01/17 om 05:45 - Bijgewerkt op 22/01/17 om 11:46

In enkele jaren vergaarde De Correspondent 50.000 abonnees. Uitgever Ernst-Jan Pfauth over het belang van de lezer en journalistiek activisme: 'Ook binnen tien jaar willen mensen nog een mooie zaterdagkrant lezen.'

De Correspondent, het Nederlandse platform voor onlinejournalistiek, mag drieënhalf jaar na zijn oprichting de 50.000ste abonnee verwelkomen. 'Het zijn er nu al 52.000', zegt uitgever Ernst-Jan Pfauth, die het platform in 2013 oprichtte met Rob Wijnberg, toen pas ontslagen als hoofdredacteur van nrc.next, Harald Dunnink en Sebastian Kersten. Via crowdfunding haalden ze bij wijze van startbudget 1,3 miljoen euro op van meer dan 18.000 mensen. Een succesverhaal dat doet denken aan andere start-ups als Uber, Snapchat en Spotify en dus duiken dezelfde vragen op rond het financiële plaatje.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners