' Ze zouden hun naam beter veranderen in De Pijn'

17/01/17 om 21:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 10:12

Vorige week schreef Knack-reporter Stijn Tormans een pamflet van de boze bus-gebruiker, over de slechte werking van De Lijn. Veel lezers reageerden. Een kleine selectie.

Compliment

Na 35 jaar werken bij De Lijn kan ik uw artikel helemaal beamen. Frustrerend! Geen doorstroming, afgeschafte ritten, vuil en slecht onderhouden materiaal... En het zijn de chauffeurs die de volle laag krijgen. Intriest is het. In 35 jaar heb ik niet één compliment gekregen van mijn bazen. Het enige wat je bij De Lijn kunt krijgen als chauffeur zijn sancties. Voor de meest idiote zaken. Begrip voor de stress, de onmogelijke uren, de vermoeidheid: vergeet het! Of het nu gaat over premies, bezoldiging, rijtijden, rusttijden of nieuw materiaal, uit elke nieuwe maatregel van De Lijn blijkt het misprijzen voor de chauffeurs. Logisch dat ze er niet genoeg vinden, en dat nieuwe chauffeurs het vaak na korte tijd voor bekeken houden. Jammer voor al die collega's die elke dag opnieuw hun best doen om er iets van te maken.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners