'Misschien doen we beter niets?'

09/12/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:58

Een oplossing van het mobiliteitsvraagstuk in Antwerpen kan niet zonder een degelijke kosten- en batenanalyse. De BAM heeft weliswaar zo'n analyse gemaakt in 2004, maar die is allang achterhaald. 'Als álle sociale kosten en verminderde baten in rekening worden gebracht, zou het eindresultaat wel eens nul of negatief kunnen zijn', zegt de Antwerpse professor Kristiaan Kerstens.

Na de Antwerpse volksraadpleging en de afwijzing van het tracé van de Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel (BAM) voor de Oosterweelverbinding met de Lange Wapperbrug, probeert de Vlaamse regering de Antwerpse mobiliteitsknoop te ontwarren. Met een ministerieel comité 'Duurzame Antwerpse Mobiliteit' en zeven werkgroepen heeft minister-president Kris Peeters (CD&V) tijd gekocht voor dit politiek explosieve dossier. Maar op de agenda van het comité en de werkgroepen is nergens een spoor van een nieuwe maatschappelijke kosten-batenanalyse terug te vinden.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners