'Intussen weet ik wat ik wil'

05/06/18 om 21:00 - Bijgewerkt om 11:21
Uit Knack van 06/06/18

Jongeren die het om uiteenlopende redenen iets moeilijker hebben dan anderen een duwtje in de rug geven: dat is de bedoeling van de campagne Impact!, een samenwerking tussen de Koning Boudewijnstichting en reclamebureau BBDO. Met een beurs van 1000 euro krijgen jonge talenten de kans om hun dromen waar te maken. Op de website wijzijnimpact.be vertellen ze zelf hoe ze een klein of groter verschil willen maken.

'Geen regels' Mounir Eddib (23), beeldend kunstenaar

'Als kind was ik al bezig met tekenen en schilderen. Ik kreeg het van thuis uit mee, mijn vader tekende ook. Mijn ouders maakten er geen probleem van dat ik na mijn secundair onderwijs twee jaar schilderkunst heb gevolgd. Hoewel ik van opleiding koeltechnicus ben, heb ik toch mijn weg gevonden als beeldend kunstenaar. Momenteel illustreer ik een kinderboek en ben ik bezig aan een project om kleding te verkopen in combinatie met kunst. Het mooie is dat er in de kunst geen regels zijn, niks moet, alles mag. Die vorm van vrijheid en rust wil ik graag doorgeven aan andere jongeren via workshops die ik regelmati...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners