Het recht van de reiziger

09/09/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:57

Ongeveer vier miljoen Belgen kiezen voor een georganiseerde reis tijdens hun jaarlijkse vakantie, maar niet iedereen keert daar tevreden van terug. Gelukkig hebt u bij ontgoochelingen nog enkele mogelijkheden om verhaal te zoeken.

Van het beloofde zeezicht geen spoor, van het lekkere eten nog minder, en waar het hotel al die sterren op baseert, bleek een goed bewaard geheim. Hopelijk kent u dergelijke verhalen enkel van anderen, maar jaarlijks worden ze toch weer voor heel wat reizigers realiteit. Wanneer u zich gefopt voelt door het reisbureau of de reisorganisatie die u kwaliteit had beloofd, kunt u achteraf echter wel nog actie ondernemen. Het beste is zelfs, indien mogelijk, op reis al een schriftelijke klacht in te dienen bij de plaatselij...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners