Els Van Steenberghe

‘Ontroerd worden voelt als verliefd zijn.’ Zo verwoordde choreografe Claire Croizé eind 2016 het idee achter EVOL (wat van rechts naar links gelezen ‘ LOVE‘ oplevert). Daarin liet ze vier danser, in kostuums met goudtinten, gracieus bewegen op David Bowie-hits zoals Heroes. Bingo! Het Theaterfestival labelde EVOL als ‘zeldzaam bezielde dans’. Nu creëert Croizé magie op de tonen van Bachs Das wohltemperierte Klavier. Bach schreef dat uit twee vierentwintigdelige boeken bestaande werk als oefenbundel. Intussen wordt het gezien als een meesterstuk. Elk deeltje klinkt als een kantwerk van tonen. Pianist Matteo Fargion en zijn dochter Francesca interpreteren het werk en zingen verzen van Rainer Maria Rilke. Om hen heen cirkelen drie dansers. Hun doel? U een voorstelling lang het gevoel geven verliefd te zijn.

Op 17/01

Flowers (We Are)

Concertgebouw Brugge

Reageren op dit artikel kan u door een e-mail te sturen naar lezersbrieven@knack.be. Uw reactie wordt dan mogelijk meegenomen in het volgende nummer.

Partner Content