De zure appel van Carrefour

03/03/10 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:58

Tien jaar na de overname door Carrefour lijkt Gérard Laviney eindelijk korte metten te gaan maken met 'de ziekte van GB', denkt marketingspecialist Gino Van Ossel.

Over 'de strijd om het schap' tussen Unilever en Delhaize wist hij vorig jaar pittige dingen te vertellen. Daarom leggen we hem ook graag eens voor wat er eigenlijk met Carrefour aan de hand is. Gino Van Ossel, marketingspecialist van de Vlerick Leuven Gent Managementschool, weet alles over de retailsector. Bekeken binnen de sector, aldus Van Ossel, kan het probleem van Carrefour samengevat worden in één woord: de hypermarkten. 'Het probleem met de hypermarkten vandaag is dat België een dicht bewinkeld land is en dat de mensen het niet nodig vinden om ver te rijden voor wat ze nodig hebben. Voor een Makro willen ze zich klaarblijkelijk nog verplaatsen, maar voor een Carrefour niet.'
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners