De Witte Revolutie

30/09/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:57

In zijn nieuwe boek De kracht van wit betoogt marketeer Fons Van Dyck dat de crisis de economie dwingt om meer in de pas te lopen van wat wij echt belangrijk vinden: authenticiteit, duurzaamheid en andere waarden die door de kleur 'wit' verbeeld kunnen worden.

Op wie De kracht van wit achteraan openslaat, bij de besluiten, komt Fons Van Dyck al snel over als een rabiaat optimist. Dankzij de crisis zal de economie zich opnieuw baseren op productie en reële toegevoegde waarde. Groei wordt opnieuw echte groei. Macht zal meer dan ooit gelegitimeerd zijn en wie gezag draagt, zal zich bescheidener moeten opstellen. De wereld krijgt meer samenhang, synergie en symbiose. Het kapitalisme van de aandeelhouder gaat over in een model dat meer rekening houdt met werknemers, overheden, ngo's en consumenten. Schrijft Van Dyck letterlijk: 'Wat gisteren nog een ...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners