De crisis en de jongeren

24/06/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:57

Het magazine GO (jongeren & carrière) pakt uit met wat de aankomende generatie ziet als de 'ideale werkgever'. Onder druk van de crisis worden veiligheid en werkzekerheid weer waardevol. Toch blijft zelfontplooiing het belangrijkste.

Markten zijn voor ondernemingen niet alleen belangrijk om producten en diensten te slijten, maar ook om geschikte medewerkers aan te trekken. In de arbeidsmarkt vormen afstuderende en net afgestudeerde jongeren een heel aparte sleutelgroep. In opdracht van Roularta Media peilt het onderzoeksbureau Synovate Censydiam jaarlijks naar wat deze jongeren verstaan onder 'de ideale werkgever'. Aan de editie 2009 namen 882 jongeren deel: 85 procent onder hen was nog student; 15 procent was al een of twee jaar aan de slag.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners