Opel creëert meerwaarde

Minder dan een jaar geleden werd het Duitse Opel lid van de Franse PSA-familie. De bundeling van de krachten en het uitwisselen van knowhow en ervaring hebben, sneller dan verwacht, positieve resultaten opgeleverd. De toekomst van Opel is verzekerd.

Lees hier alle artikels van het dossier SUV & Crossover

De globalisering van de wereld dwingt de automerken tot schaalvergroting. Die is nodig om te kunnen overleven in een snel veranderende wereld: de komende vijf jaar zullen meer technologische innovaties en toepassingen opleveren dan de voorbije vijftig jaar.

Samen sterker

De ingenieurs en ontwerpers van Opel en PSA werkten al langer samen aan gemeenschappelijke projecten, het samensmelten is een logische voortzetting van die samenwerking. De integratie verloopt volgens plan, de eerste resultaten zijn zeer positief en openen beloftevolle perspectieven.

Bert Vangramberen (directeur marketing Opel): “Door het bundelen van de krachten ontstaat een nieuwe synergie die kostenbesparend werkt, die ons meer slagkracht bezorgt, onze concurrentiepositie versterkt en nieuwe markten opent. Voor onze trouwe klanten verandert er weinig, naar buiten uit behoudt Opel zijn eigenheid. Het implementeren van nieuwe technologieën en overschakelen naar nieuwe platformen gebeurt buiten het gezichtsveld van de klant en levert een product op dat het beste van twee werelden verenigt. Onze succesvolle Opel Grandland X staat op het platform van de Peugeot 3008 en is technisch sterk verwant met zijn Franse broer. De Grandland X bezit niettemin het unieke DNA van Opel en hij straalt dat ook uit, zowel van buiten als van binnen. Hij ziet er anders uit en voelt gewoon anders aan. Opel staat voor dynamisch design, Duitse gedegenheid en precisie én voor innovatieve technologie, tegen een correcte én betaalbare prijs. Het creëren van meerwaarde is voor Opel een prioritaire opdracht, zeker in het almaar groeiende SUV-segment.”

PACE-plan ligt op koers

Ondertussen bereidt Opel zich voor op de meest ingrijpende transitie van de voorbije vijftig jaar op het vlak van aandrijftechnologie. Eind vorig jaar heeft Opel-topman Michael Lohscheller zijn PACE-plan voorgesteld dat de klant voor elk model de keuzemogelijkheid biedt tussen een conventioneel en alternatief aandrijfsysteem. Dat laatste kan plug-in hybride of full electric zijn.

Bert Vangramberen: “Alles evolueert, veranderen is de enige constante in de autowereld van vandaag. Elektromobiliteit is dé toekomst, daar twijfelt niemand aan. Waar nog discussie over bestaat, is de tijdspanne die de transitie zal vergen. Vaststaat dat we tegen 2020 vier geëlektrificeerde voertuigen in het gamma zullen hebben, met daarbij een plug-in hybride versie van de Grandland X en dat de volgende generatie Corsa ook een vol elektrische versie zal aanbieden. Tegen 2024 moet er sowieso voor elk model een geëlektrificeerde variant beschikbaar zijn, naast de interne verbrandingsmotoren van de nieuwste generatie.”

Opel is en blijft een Duits merk. Elk nieuw Opel model zal dan ook in Duitsland ontwikkeld worden. Het Opel Engineering Center in Rüsselsheim versterkt zijn kernpositie binnen het wereldwijde R&D-departement van Groupe PSA met vijftien competentiecentra die gespecialiseerd zijn in verschillende technologische gebieden. Als blijk van vertrouwen kan dat tellen, de toekomst van Opel binnen de Franse autogroep is verzekerd.

Opel creëert meerwaarde

Opel Zomerdeals

Rijdt u deze zomer nog graag in een gloednieuwe SUV? Dan hebt u geluk. De maand juni staat bij Opel in het teken van de Zomerdeals op het ganse Opel SUV Gamma. Zo is een nieuwe Opel Grandland X direct leverbaar aan uitzonderlijke stockcondities. Wacht niet langer en ga snel naar opelstock.be .